Monday, November 15, 2010

l e l a k i o h l e l a k i

boo!
salam sejahtera n_n


ya ! aku nak cerita pasal lelaki..firstly aku nak ucapkan simpati kepada akak 'A' ..
sabar ye kak , akak sangat kuat semangat...pelbagai masalah yang akak hadapi ..masalah ini masalah itu...
macam mana lah kalau aku dalam keadaan akak..confirm aku dah 'kiok'.....


seharian aku duduk..pikirkan keadaan kak "A"...memanglah bukan masalah aku tapi aku kesian dengan mereka ini...setia , berkorban..tapi apa yang mereka dapat hanya kesakitan yang tak dapat aku nyatakan bagaimana...
Lainlah kan orang yang telantar oleh penyakit  ..nampak dengan jelas dan nyata,....tapi mereka tak begitu..sihat walafiat tapi...huh ! susah lah aku nak jelaskan..aku pun merisik khabar apa yang terjadi sampaikan mereka jadi begini...damn! aku tak boleh terima lelaki sebegini rupa..kantoi sudah! si lelaki kantoi bersama dengan perempuan lain menaiki pengangkutan si "akak" WTF! *sorry terkasar bahasa tapi itula perkataan pertama yang aku keluarkan apabila aku medapat tahu khabar ini*...
beriya - iya si akak bagi pinjam pengangkutan yang selesa untuk kegunaan seharian si lelaki tapi si lelaki membuat palat pula...si akak pula bersusah berpanas kerana pengangkutan si lelaki tidaklah begitu slesa..
tapi tak mengapa kata si akak..sangat baik si akak...kisahnya, si lelaki pergi ke luar kawasan tanpa pengetahuan si akak..kebetulan pengangkutan si akak sudah beberapa bulan tidak berbayar,maka si akak sudah berpesan jangan membawa pengangkutan itu ke luar kawasan..tapi itulah TUHAN MAHA ADIL DAN MAHA KUASA..si penarik kereta telah menemui pengankutan tersebut..so,end of the story ter'kantoi' sudah yang si lelaki di luar kawasan ...korek punya korek lagi si lelaki bersama perempuan lain ketika kereta di tahan..dan yang tak bestnya perempuan yang bersama si lelaki adalah "ex" kepada si lelaki itu...itulah ,ingat 1 je cerita tapi sudah menjadi 1001 cerita pula...daripada tak tahu menjadi oh! sudah tahu...


moral of the story  :
kenapa begitu..bila dah terjadi macam nie aku mula rasa lain..biasalah manusia banyak berfikira negative daripada positive...ye lah aku pun punya pacar tapi adakah mereka sama..setiap benak  pemikiran aku semuanya  negative...huh!
haish ! pergilah jauh-jauh...aku tak mahu berpikiran begitu... aku tak boleh macam nie..cuma apa yang aku boleh katakan aku hanya berhati-hati dengan dia..hmm,tapi aku tahu ,tak semua macam si lelaki itu tapi barangkali mungkin boleh terjadi pada aku dan pada sesiapa saja..bagi mereka yang berpendapat nonsense tentang nukilan aku ni,tak apa aku cuma tulis apa yang aku lihat dan buat pengajaran bagi aku...kita hanya manusia biasa saja tak boleh baca hati dan perasaan orang lain .... =)


lelaki oh lelaki!

No comments:

Post a Comment